Kwaliteit
De kwaliteit van ons onderwijs waarborgen is heel belangrijk. We willen altijd een hoge kwaliteit onderwijs aanbieden aan onze kinderen. Dit kan alleen wanneer we ons personeel daartoe de gelegenheid bieden. Zij moeten aan deze eisen kunnen blijven voldoen door zelf ook te blijven werken aan hun eigen inzichten. Op een goede manier met elkaar omgaan binnen een professionele cultuur is cruciaal voor een school. Door goed samen te werken, eigen verantwoordelijkheid te nemen en probleemoplossend te werken zorgen we voor een fijne werksfeer die helpt bij het aanbieden van kwalitatief goed onderwijs.
Personeelsbeleid
We koesteren ons personeel in de huidige arbeidsmarkt en kijken daarom naar de talenten en (opleidings-) mogelijkheden die kunnen leiden tot groei binnen onze organisatie. We groeien met ons personeel van een familiaire naar een meer professionele cultuur waarbij effectieve samenwerking, om te komen tot een lerende organisatie, ons speerpunt is.
We zoeken inmiddels niet alleen doelgericht naar goede leerkrachten om onze teams te versterken, we werken ook aan een school- en opleidingsklimaat waarin leerkrachten graag willen werken. Een werkplek waar samen leren de norm is, waar je niet alleen staat, waar men elkaar helpt om samen verder te komen, kortom een plek waar mensen graag willen komen werken. Startende leerkrachten worden daarom 3 jaar begeleid bij het beter onder de knie krijgen van het lesgeven in de klas (jaar 1), wat er van jou nog meer binnen de school wordt verwacht (jaar 2), en wat jouw toegevoegde waarde kan zijn op stichtingsniveau (jaar 3). Door startende leerkrachten aan elkaar te koppelen bouwen zij direct een netwerk van collega’s op die de school overstijgt. Hierdoor wordt in de toekomst wellicht vrijwillige mobiliteit makkelijker waardoor wij mensen snel op een fijne werkplek kunnen krijgen.
SKOV Academy
Naast de bovengenoemde begeleiding voor startende leerkrachten bieden wij ook een bovenschools professionaliseringsaanbod via onze SKOV Academy. Binnen dit platform staat leren van en met elkaar centraal. Het aanbod komt tot stand vanuit zowel externe als interne experts waardoor medewerkers de kans krijgen hun expertise op bovenschools niveau in te zetten. Wij zijn ervan overtuigd dat het leren van onze leerlingen hand in hand gaat met het leren van onze leraren en teams. Dit is ook vastgelegd in ons Koersplan Primair Onderwijs. Door te investeren in het leren van iedereen binnen onze organisatie, van kind tot bestuur, streven we naar het beste onderwijs voor al onze leerlingen. Het investeren in leren is daarbij een essentiële voorwaarde. Voor meer informatie over de SKOV Academy, bezoek: https://deskov.nl/skov-academy/.
Leerlingvolgsysteem IEP
Op het gebied van het beoordelen van de leerlingen hebben wij gekozen voor IEP. Leerlingvolgsysteem IEP is dé manier om beter te kijken naar de groei van kinderen. Binnen dit leerlingvolgsysteem wordt er gekeken naar de groei van de leerling ten opzichte van zichzelf. Dit zorgt ervoor dat wij beter leren kijken naar de resulstaten van de kinderen. Een goede analyse zorgt ervoor dat wij een passender aanbod op het gebied van rekenen en taal aan kunnen bieden. Door samen te kijken naar de manier waarop we lesgeven en hier meer kennis over op te doen, proberen we ons onderwijs iedere dag een beetje beter te maken. IEP zorgt ervoor dat we goed zicht houden op de kwaliteit en de manier waarop leerlingen groeien en waar ondersteuning nodig is.